Ukazała się monografia naukowa Sport i turystyka w perspektywie nauk społecznych: tradycja i współczesność pod redakcją Marii Zowisło i Jerzego Kosiewicza (Wydawnictwo Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, Kraków 2019). Monografia jest pokłosiem IX edycji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Polskiego Towarzystwa Nauk Społecznych o Sporcie, która została zorganizowana przez pracowników Zakładu Filozofii i Socjologii, a odbyła się w dniach 2-4 września 2019 roku w murach krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Była to druga z kolei konferencja PTNSS zorganizowana przez Zakład Filozofii i Socjologii, pierwsza miała miejsce w 2014 roku, a jej efektem była monografia Sport i turystyka w zwierciadle wartości społecznych (red. M. Zowisło i J. Kosiewicz, Wydawnictwo Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, Kraków 2015). Obie edycje konferencji cieszyły się dużą popularnością i zgromadziły naukowców z kilkudziesięciu ośrodków akademickich w Polsce oraz kilku zagranicznych.
.
Serdecznie zapraszamy studentów kierunku Turystyka i Rekreacja (studia licencjackie) do udziału w zajęciach tutoringowych w ramach programu "Mistrzowie Dydaktyki - wdrożenie".
Szczegóły: https://wtir.awf.krakow.pl/studenci
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
26 września 2020 r. na naszej uczelni miało miejsce wyjątkowe, prestiżowe wydarzenie w formie krótkiej konferencji "Let me tell you my Italy". Celem eventu była odbudowa wizerunku Włoch jako kraju niezwykle atrakcyjnego turystycznie, a nie kraju, w którym wciąż żywe są obrazy związane z pandemią Covid-19.
W czasie konferencji, jako prelegenci wystąpili popularni, międzynarodowi blogerzy podróżniczy, którzy opowiedzieli o swoich podróżach po Włoszech. Uczestnicy mieli możliwość spróbowania prawdziwej, włoskiej kawy dzięki sponsorowi Caffe' Vergnano, a także pomidorów Rosso Gargano oraz suszonej kiełbasy Emmedue. Wydarzenie uświetnił też krótki koncert Julii Mii.
(na podstawie Zarządzenia Nr 38/2020 Rektora AWF w Krakowie z dnia 15.09.2020 r.)
Zajęcia na wszystkich kierunkach studiów stacjonarnych na Wydziale Turystyki i Rekreacji rozpoczynają się 28 września 2020 r., a na studiach niestacjonarnych 26 września 2020 r.
Zajęcia w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021 prowadzone będą w trybie mieszanym.
Czytaj więcej...
Ogłoszenie dla kierunku Turystyka Przygodowa - 1 rok :
Nordic walking - pierwsze zajęcia (jednorazowo) odbędą się w sali: sala I Jordanówka.
grupa TP1 - 28.09; godz.14:15-15:00
grupa TP2 - 5.10; godz. 14:15-15:00
W tym roku akademickim Studenci II roku TiR realizowali obozy krajoznawcze nietypowe, bo prowadzone on-line.
W ramach jednego z obozów - „Odkrywamy kraj 5 zmysłami” - Studenci, pod kierunkiem dr Anny Wilkońskiej, dr Anny Szeligi i dr Katarzyny Gmyrek-Gołąb, odkrywali i poznawali swoje najbliższe otoczenie kolejnym zmysłami.
Odkrywali smaki - były smaki i słodkie i słone i kwaśne, a wśród nich lody ze śliwowicą żmiącką i lawendowe, szarlotki, serniki i inne specjały. Były też wszelkiego rodzaju pierogi, ryby, kwaśnice, oscypki, obwarzanki, a także borówki, poziomki i inne pyszności. Studenci poznawali piękno najbliższego otoczenia przy pomocy zmysłu wzroku i słuchu. Ciekawym zadaniem była percepcja walorów turystycznych przy pomocy dotyku, zmysłu, którego często na co dzień nie doceniamy. Wyzwaniem w odkrywaniu otoczenia, był zmysł zapachu; zapachy przywołują wspomnienia, skojarzenia z konkretnymi wydarzeniami, wywołują w nas emocje. Nie bez powodu rozwija się w turystyce zapachowy marketing. Zarejestrowane obrazy na pewno podziałają na wyobraźnię i pozwolą poczuć klimat miejsca.
Obóz krajoznawczy "Odkrywamy kraj 5 zmysłami" |
Studenci II roku kierunku turystyka i rekreacja, w czasie realizowania obozów krajoznawczych w zmienionej z powodu pandemii formie, czynnie włączyli się do akcji BĄDŹ TURYSTĄ W SWOIM MIEŚCIE – ZWIEDZAJ KRAKÓW.
Akcja jest skierowana w głównej mierze do lokalnej społeczności. Każdy mieszkaniec Krakowa będzie może na nowo odkryć piękno swojego miasta i zostać turystą lokalnym. Operatorem kampanii jest Krakowskie Biuro Festiwalowego we współpracy z Wydziałem Turystyki, Wydział Komunikacji Społecznej oraz Wydziałem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Jednym z obszarów kampanii są działania oparte o DZIELENIE SIĘ ZDJĘCIAMI I MATERIAŁAMI VIDEO z warsztatów, spacerów i otwartych imprez swoich mediach społecznościowych z hashtagami #badzturystawswoimmiescie oraz #zwiedzajkrakow. Dzięki temu działaniu Kraków chce pokazać całemu światu, który korzysta z mediów społecznościowych, że żyje, jest otwarty, gościnny i przygotowany na powrót do nowej rzeczywistości.